Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ulice Václava Dlouhého

Kdo na to má? Známá fráze vepřoidního expolitika , Přesto ji, omlouvám se, taky použiji. Protože nic přiléhavější mě nenapadá. Mimochodem Ostravaci volte ho! Spolu s Rathem to bude panoptikum. Ale zpátky k ulici Václava Dlouhého.

Moc lidí moje blogy nečte, ale doufám, že aspoň někdo si všiml, že podobně jako pan Votápek, znám Rusko na vlastní kůži a periodicky uveřejňuji články na téma ruských bizarností. Z toho ostatně plynou i mé další názory,  a to na naše politiky. Populista Zeman, který svým rusofilním postojem jen dokazuje , že si nevidí na špičku nosu a kecá o něčem o čem nemá ani gram reálných informací, a  mnohem nebezpečnější workoholik Babiš, který se sice s Putinem líbat nemusí, ale tvrdě , po jeho vzoru,  se tady snaží vybudovat něco podobné na současnou  ruskou oligarchokracii.

A o tom či druhém, je většina mých blogů. A tak mě nedávno napadlo, že se prolustruji na ruských webech.  Uklidnilo mě , že FSB ( nástupce KGB ) o mě zájem nemá, a ani MID ( MZV) mi nezakázal vjezd, ale zjistil jsem , že mám svou ulici. A proto ten nadšený výkřik v perexu. Kdo na to má?

Pravda ne v Rusku, ale na Ukrajině, v městě Žitomir. Trochu mě překvapilo, že mám taky česko-ukrajinské kulturní centrum, adresou tamtéž. Napřed jsem totiž doufal, že skutečně existoval nějaký můj jmenovec Václav Dlouhý, který se zasloužil o Žitomir, ale když jsem zjistil, že ono česko-ukrajinské kulturní centrum otevřel v roce 2016 jistý Ivan Počuch ( velvyslanec ČR na Ukrajině ) , tak si nemůžu nevzpomenout zlatá devadesátá, kdy mi mnozí  říkali pane Vladimíre, nebo taky ten Havel.

Jako rusofil jsem Ukrajině dříve nevěnoval pozornost.  Prostě mladší bratři. Jen mě štvalo , že rusové říkají zásadně G, za znak buranství považují, když někdo říká ukrajinské H, a zcela nepochopitelná je pro ně česká varianta G i H.  ( Gustav Husák ). Ale můj postoj se radikálně změnil po ruské okupaci Krymu a Donbassu . Prostě je reálný fakt, že Putin, důstojník KGB, na rozdíl od Babiše se za to nestydí, v devadesátých pak hlavní vexlák Sobčaka, se jednoznačně snaží oživit diktaturu SSSR, jen pod jinou nálepkou . A okupace států bývalého SSSR je zcela v kontextu.  Od doby, kdy jsem si to uvědomil, mé sympatie k Ukrajině značně vzrostly.

Ale pochybuji, že by mi za tento názor přidělili v Žitomiru ulici. A tak posílám dotaz na naše velvyslanectví i na MZV , zda by byli tak laskaví a když jim zbyde volná chvilka mezi makáním , tak aby mi poslali autobiografii toho mého slavného jmenovce. A o tom je i tento blog. Jestli víte kdo to byl. Dejte vědět. Dík.

http://zhzh.info/news/2016-04-14-27730

 

 

 

 

Autor: Václav Dlouhý | pondělí 30.7.2018 22:01 | karma článku: 12,63 | přečteno: 560x
  • Další články autora

Václav Dlouhý

Spravedlnost made in Putin

Dnes byl v Moskvě odsouzen opoziční politik Alexej Navalný na 2 roky a 8 měsíců vězení nepodmíněně. Nezájem Ruska o světové mínění je samozřejmost, ale Kreml odsouzením demonstruje i nezájem o vlastní zákony.

2.2.2021 v 18:58 | Karma: 24,55 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Šaškárna Navalného nebo Zemana ?

Naše hradní ztělesnění všeho moudra po delší době opět promluvilo a hodilo mezi spodních deset milionů zase pár intelektuálních perel. Mne osobně zaujaly jeho perly o Navalném.

1.2.2021 v 8:25 | Karma: 28,64 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Kam ještě klesne Kreml ?

Několikrát jsem chtěl v poslední dny napsat blog na téma další kremelské zvrhlosti, ale než jsem se k tomu dostal, tak režim vyrukoval s další a další. Teď ale klesl opravdu na dno. Pro boj s opozicí zneužívá i děti.

21.1.2021 v 21:21 | Karma: 21,64 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Svérázy Putinovy diktatury

Dnešní odpoledne jsem spolu s dalším milionem diváků sledoval stream o návratu Alexeje Navalného do Moskvy. Návrat nuly, jak ho označují místních kremlotrolové, byl docela dramatický a odhalil ubohost současného Putinova režimu.

17.1.2021 v 21:09 | Karma: 28,93 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Návrat ztraceného Navalného.

Tento týden ruský politik oznámil, že ukončuje svoji rekonvalescenci v Německu a v neděli 17.1. se vrací do Moskvy. Leteckou linkou Berlín-Moskva ruské společností s výmluvným názvem Poběda ( Vítězství).

14.1.2021 v 17:26 | Karma: 19,21 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rakušan: Fňuk, fňuk ANO je legrační. Nenecháme se vytočit, řekl Havlíček

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  11:32

Ministr vnitra a předseda hnutí STAN Vít Rakušan v pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Na Berounsku spadl horkovzdušný balon. Zamotal se do větví stromů a uvázl

5. května 2024  10:47

V Trubíně na Berounsku spadl v sobotu večer do korun stromů horkovzdušný balon. Cestovalo v něm pět...

S pobytem v tuzemských lázních mají zkušenost dvě pětiny Čechů

5. května 2024  10:39

S pobytem v tuzemských lázních má zkušenost 40 procent Čechů. Z nich téměř polovina byla v lázních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Věčný hledač čehokoliv. P.S. kašlu na interpunkci :-)

Seznam rubrik