Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mrazík za pět litrů, aneb daň z manželství.

„A televizi nemám. Na co ?“ Psal se rok 1992 a já navštívil svého otce, krátce po jeho rozvodu s mojí mamčou.Otec byl trochu podivín, ale chápal jsem ho.Když zrovna nemučil studenty, tak bádal ,byl multivědec . Na co mu televize?

A současně jsem si pomyslel. „ Já bych teda takhle izolovaně od světa žít nemohl“. O pár let později, když otec odešel do důchodu, a studenti místní strojárny si oddechli, se najednou v koutku obýváku krčila ona oprhovaná bedýnka. „ Některý dokumenty jsou docela zajímavý „ rozpačitě bručel otec. „Internet nechci, měl jsem ho v práci a stejně nic konkrétního tam nenajdeš. Zjisti mi, jak se dá slepit polyetylentereftalát. Na internetu o tom nic nezjistíš.“.

Už druhý rok neplatím televizní a rozhlasové poplatky. Tedy, neplatím, jsem v podnájmu a uvedená zvrhlost je zahrnutá v poplatcích za služby, spolu s elektřinou, internetem, vodou, topením a popelnicemi. No, alespoň to tak neprovokuje. A přitom je to docela dobré, přes kabelovku mám sice jen základní nabídku, asi 40 programů, ale můžu koukat na programy 48 hodin zpětně, nahrávat, připomínat, plánovat a kdo ví co ještě.

Nedávno jsem měl záchvat uklízení. Došlo i na televizi. Zavátá prachem a vedle na mě modrým okem oddaně svítil set top box. S prachovkou v ruce jsem se nostalgicky zapřemýšlel. „Kdy já na to koukal naposled“? Jj, je to tak , loni, o vánočních svátcích. Asi dvě hodiny. Od těch reklam v dvacetiminutových periodách jsem si fakt odvykl a tak jsem to dýl nevydržel.

Tak utírám prach z kouzelné bedýnky jak se dřív říkalo ,přesněji spíš z zrcadla na stojánku a přemýšlím. Pokud si vzpomínám, tak poplatky za TVradio dělají něco kolem pětistovky, ale možná se pletu, ale o moc míň to nebude a tak jsem za jedenáct měsíců zaplatil 5000 Kč.  Za co? Za to, že jsem vloni v prosinci koukal dvě hodiny na televizi.

Můj otec byl polyvědec, já se úplně nepoved a jsem spíš polygamista. Ale nějaké geny či polygeny  tam budou a tak jsem si uvědomil zajímavý fakt. Když jsem žil v partnerském vztahu, tak jsem nejednou usínal při hledání české superstar, pozoroval po očku tančící hvězdy,  a události ve světě nesledoval na netu, ale v kastrované podobě ve Zprávách ČT1. 

A zajímavé je , že v období hledání, mi nic z toho nechybí. A proč?, zamyslel jsem se a promítám si šťastné večery s životními partnerkami. Návrat z práce, diskuze praktických problémů, informace a zážitky všedního dne, večeře. Ticho. V vzájemných světonázorech je souznění i demarkační linie dávno určená. Nic převratného se v souznících ani kritických oblastech za den nestalo a je Ticho.

A tak jako syn polyvědce jsem dospěl na základě těchto vzpomínek k závěru. Přímo axiomu. „Televize je nástroj k překlenutí komunikačního vakua v partnerském vztahu“.

Na televizní poplatky nadávají asi, nebo skoro všichni, bez ohledu na postavení. A tak bych si dovolil navrhnou řešení, které by mělo situaci uklidnit.  A to, dospělé samostatně žijící osoby jsou od televizních poplatků osvobozeny a to bez ohledu zda disponují, nebo nedisponují technickými zařízeními umožňující příjem TV signálu. Osoby žijící v partnerském vztahu by pak měli platit dvojnásobek současných poplatků, tj. za každou osobu, která využívá tuto substituci verbální komunikace.

No vím, že to neprojde, ale  kdo  dnes ,v roce 2018,  samostatně žijící ( s vyjímkou starší generace, u které je to zvyk ) sedí sám u televize a kdo z ženatých a vdaných, druhů a družek , občas neuvítal bednu jako únik z situace, kdy se není o čem bavit?

Jo, a nazval bych to daň z manželství, nebo přesněji „daň z partnerství „.

Autor: Václav Dlouhý | pátek 9.11.2018 18:14 | karma článku: 20,43 | přečteno: 1336x
  • Další články autora

Václav Dlouhý

Spravedlnost made in Putin

Dnes byl v Moskvě odsouzen opoziční politik Alexej Navalný na 2 roky a 8 měsíců vězení nepodmíněně. Nezájem Ruska o světové mínění je samozřejmost, ale Kreml odsouzením demonstruje i nezájem o vlastní zákony.

2.2.2021 v 18:58 | Karma: 24,55 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Šaškárna Navalného nebo Zemana ?

Naše hradní ztělesnění všeho moudra po delší době opět promluvilo a hodilo mezi spodních deset milionů zase pár intelektuálních perel. Mne osobně zaujaly jeho perly o Navalném.

1.2.2021 v 8:25 | Karma: 28,64 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Kam ještě klesne Kreml ?

Několikrát jsem chtěl v poslední dny napsat blog na téma další kremelské zvrhlosti, ale než jsem se k tomu dostal, tak režim vyrukoval s další a další. Teď ale klesl opravdu na dno. Pro boj s opozicí zneužívá i děti.

21.1.2021 v 21:21 | Karma: 21,64 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Svérázy Putinovy diktatury

Dnešní odpoledne jsem spolu s dalším milionem diváků sledoval stream o návratu Alexeje Navalného do Moskvy. Návrat nuly, jak ho označují místních kremlotrolové, byl docela dramatický a odhalil ubohost současného Putinova režimu.

17.1.2021 v 21:09 | Karma: 28,93 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Návrat ztraceného Navalného.

Tento týden ruský politik oznámil, že ukončuje svoji rekonvalescenci v Německu a v neděli 17.1. se vrací do Moskvy. Leteckou linkou Berlín-Moskva ruské společností s výmluvným názvem Poběda ( Vítězství).

14.1.2021 v 17:26 | Karma: 19,21 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vymítání Putina z Kremlu.

Jsou různé způsoby jak se národy zbavují diktátorů. Nejběžnějšími způsoby jsou revoluce, převraty, či atentáty. Jeden sibiřský šaman na to jde ale jinak, rozhodl se Putina vymítat.

12.1.2021 v 20:14 | Karma: 18,68 | Přečteno: 367x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Putin a spol. , otravy s ručením omezeným

Kauza otravy látkou novičok ruského opozičního politika Alexeje Navalného se v současné době odsunula mimo zájem našich médií, což je možná škoda, protože v Rusku díky jejímu poslednímu vývoji, zájem o ni naopak silně narůstá.

9.1.2021 v 6:33 | Karma: 21,86 | Přečteno: 614x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

FSB: Zabíjet a čistit

Kauzu otravy Navalného sleduji dlouhodobě a její poslední vývoj momentálně rezonuje Ruskem, bez ohledu na vánoční atmosféru. A tak pro ty, co dnešek nestráví jen přípravou štědrovečerní večeře, trocha současné ruské reality.

24.12.2020 v 6:47 | Karma: 24,23 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Prééémium

Tak tu máme Idnes v akci. Prémium na kvartál za korunu. Všichni sedíte doma v karanténě, nudíte se, a tak chceme svým čtenářům udělat dárek, a vůbec to není kvůli tomu, že to nikdo nečte.

10.4.2020 v 6:38 | Karma: 26,13 | Přečteno: 639x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vláda za tři, Babiš za pět.

Asi je předčasné hodnotit celkově, jsme jen v půlce „školního roku“. Takže se jedná jen o předběžné známky a mnozí se mnou určitě souhlasit nebudou. Ale za mě za tři, tj. dobrý. Kromě propadajícího premianta.

25.3.2020 v 9:34 | Karma: 24,47 | Přečteno: 667x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Yntelygent

Jako prakticky každému i mně koronavirus komplikuje plány. Už týden sedím doma a počítám. Jestli to bude trvat ještě měsíc, a to asi bude, příjdou problémy s penězi. Napadá mě řešení. Ne úplně dokonalé, ale přece. Brigáda.

20.3.2020 v 19:03 | Karma: 14,77 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Zajímavá čísla

Na Seznamu se dnes objevila zpráva, že počet úmrtí na koronavirus v Evropě již přesáhl počet úmrtí v Azii. A tak mne napadá: proč asi ? A hlavně: můžeme z toho něco vyvodit ?

19.3.2020 v 8:24 | Karma: 13,06 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Antichvilkaři

Tak nám Milion chvilek oznámil další demonstraci. Na prvního března, tentokrát proti Křečkovi. A společnost to jako obvykle rozdělilo.

14.2.2020 v 9:29 | Karma: 38,46 | Přečteno: 7736x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Prezident je mrtvý, ať žije předseda.

Osobně si myslím, že nejvhodnější pozice pro Putina je místo na lavici obžalovaných u Haagského tribunálu. Přesto jsem se nemohl ubránit určitému zvrácenému obdivu k jeho poslední domácí politické manipulaci.

18.1.2020 v 9:29 | Karma: 22,13 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Malý velký nok

Pan doktor Vyvadil podal trestní oznámení na starostu Řeporyjí Pavla Novotného za jeho vystoupení v ruské televizi. A mne napadlo, co je pan Vyvadil zač? Tedy myslím charakterově.

15.1.2020 v 20:47 | Karma: 36,69 | Přečteno: 2573x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Rusofob kam se podíváš.

Rusofobie je důležitý prvek současné ruské propagandy. Něco jako podlý imperialista pro komunisty. Umožňuje vzbuzovat u jednodušších spoluobčanů pocit života v obklíčení zavilými nepřáteli.

12.1.2020 v 9:07 | Karma: 43,29 | Přečteno: 9646x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

War is over .

Současný konflikt mezi USA a Iránem spěje ke konci, přesněji řečeno k příměří. Tragédie letu Teherán-Kijev byla jeho smutnou tečkou. Jaké jsou tedy varianty příčin katastrofy a co z nich plyne ?

10.1.2020 v 7:18 | Karma: 17,40 | Přečteno: 473x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Babylóne táhni pryč !

Ve svých příspěvcích na téma ruský rock, se většinou věnuji mladším kapelám, které zpravidla současný Putinův režim nemusí. Teď se k nim ale i přidaly legendy osmdesátých. A mají podporu. Být putinovým sociologem, tak se zamyslím.

8.1.2020 v 20:16 | Karma: 13,14 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Václav Dlouhý

Solejmání – dobře mu tak

Přiznám se, že arabskou politiku moc nesledují. Orientální machiavelismus všichni spolu proti všem je na mě moc únavný. Zabili nějakého generála, no a co? Než jsem pochopil , co to bylo zač. A zjistil jsem to z ruské televize.

6.1.2020 v 19:25 | Karma: 35,15 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vpřed do minulosti aneb Vítězošílenství 2020

Začátkem roku asi mnohé napadne.“A co nás letos čeká ?“ Taky by mě to zajímalo. Ale jsou tací, kteří už v tom mají jasno. Jako třeba V.V.Putin. Největší událost roku 2020 bude podle něj návrat do roku 1945. A Zeman bude přitom.

3.1.2020 v 17:30 | Karma: 16,99 | Přečteno: 357x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Věčný hledač čehokoliv. P.S. kašlu na interpunkci :-)

Seznam rubrik