Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Michalok, Lyapis Trubeckoy a Brutto Nostra

Blog bez ambicí na karmu. Několikrát jsem psal o ruskojazyčném rocku a zmiňoval fenomén Lyapis Trubeckoy. Dnes jsem narazil na zcela nový dokument Brutto Nostra, který mapuje historii onoho fenoménu. Odkaz na konci blogu :-).

Vždycky jsem měl rád Schelingera, kromě jeho hlasu a rockové avangardy v době normalizace , mě taky fascinovaly texty od F.R.Čecha. Pro někoho možná stupidity, pro mě Malá Velká Británie Husákova režimu.

Ruský protipól byť z devadesátých let, jsem našel v běloruské ( první absurdita ) kapele Lyapis Trubeckoy. Už jejich první hit. Volně přeloženo „Kopačky“ :

… a venčil jsem tvýho blbýho čoklíka, blbýho čoklíka, a pamatuješ si ? Dal jsem ti zahraniční žvýkačku… No a ty??? Ty jsi mě nechala ! …atd, atd … mě zaujal.

 

Následovali další hity ,ale pod vlivem normalizace, v případě Lyapis Trubeckoy, normalizace pod vlivem úspěchu a s tím spojených financí se náboj postupně ztrácel. A kapela zbývala jen perspektiva slušného zavedeného živobytí, tj. situaci, kterou zažívá, podle mého , i dost našich, ale abych nekřivdil, i světových kapel.

Obrat Sergeje Michaloka, frontmana Lyapise, jsem nechápal jenom já, ale jak jsem zjistil z dokumentu ( odkaz na konci blogu :-)) ani jeho kolegové. Nicméně mě osobně Michalok taky sice překvapil, ale současně mi příjde, že dadaistické absurdity ve stylu F.R. Čecha ve své podstatě jen transformoval do drsné reality ruského postkomunismu , a tím si u mě jen připsal nové body.

… měl jsem už dávno zdechnout a ležet pod kameny,

tak proč bych se teď měl kur...a bát ?

těch tupých sviní, tupých sviní….

Lyapis Trubeckoy/Brutto – Železnyj

 

To že skladby nového Lyapise, posléze přejmenovaného na Brutto se mají čeho v Putinově Rusku a Lukašenkově Bělorusku dotknout, dokazují amatérské klipy k písním , dostupné na Youtube.

Graj, Bělorusko 2011

 

Vojáci světla , Majdan 2014

 

Garry – věnováno bojích na Donbasu

 

A tak nakonec ten slíbený dokument. :-)

 

 

Autor: Václav Dlouhý | pátek 11.10.2019 20:43 | karma článku: 5,99 | přečteno: 166x
  • Další články autora

Václav Dlouhý

Spravedlnost made in Putin

Dnes byl v Moskvě odsouzen opoziční politik Alexej Navalný na 2 roky a 8 měsíců vězení nepodmíněně. Nezájem Ruska o světové mínění je samozřejmost, ale Kreml odsouzením demonstruje i nezájem o vlastní zákony.

2.2.2021 v 18:58 | Karma: 24,55 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Šaškárna Navalného nebo Zemana ?

Naše hradní ztělesnění všeho moudra po delší době opět promluvilo a hodilo mezi spodních deset milionů zase pár intelektuálních perel. Mne osobně zaujaly jeho perly o Navalném.

1.2.2021 v 8:25 | Karma: 28,64 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Kam ještě klesne Kreml ?

Několikrát jsem chtěl v poslední dny napsat blog na téma další kremelské zvrhlosti, ale než jsem se k tomu dostal, tak režim vyrukoval s další a další. Teď ale klesl opravdu na dno. Pro boj s opozicí zneužívá i děti.

21.1.2021 v 21:21 | Karma: 21,64 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Svérázy Putinovy diktatury

Dnešní odpoledne jsem spolu s dalším milionem diváků sledoval stream o návratu Alexeje Navalného do Moskvy. Návrat nuly, jak ho označují místních kremlotrolové, byl docela dramatický a odhalil ubohost současného Putinova režimu.

17.1.2021 v 21:09 | Karma: 28,93 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Návrat ztraceného Navalného.

Tento týden ruský politik oznámil, že ukončuje svoji rekonvalescenci v Německu a v neděli 17.1. se vrací do Moskvy. Leteckou linkou Berlín-Moskva ruské společností s výmluvným názvem Poběda ( Vítězství).

14.1.2021 v 17:26 | Karma: 19,21 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Věčný hledač čehokoliv. P.S. kašlu na interpunkci :-)

Seznam rubrik