Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šťastný nálezce

Tak jsme vyrazili v neděli z Vidlákova do Prahy. Na masáž a na nákupy civilizačních vymožeností, které naši vidlákovští vietnamci v místní večerce nemají. Zatímco přítelkyni masírují, já se kochám Prahou v edenském Tescu.

Brouzdám po Tescu, pozoruji  spěchající a napjaté konzumní roboty okolo a přemýšlím , kde jsou ti šílenci, pro které je určena reklama „ Bavte se nákupy „.  Zřejmě jinde než na centrální ředitelství Tesco Stores ČR v Edenu. Mimochodem nevíte to někdo? Je v Bohnicích hypermarket ?

Z filosofických úvah mě vyruší podezřelé tlaky mé zažívací soustavy. Odcházím, pospíchám,nacházím. Čas vsedě trávím hraním sudoku na mobilu. Pak přichází moment , kdy mi ruce nestačí, a mobil odkládám na zásobník toaletního papíru.

Doma s toaletním papírem občas bojuji. Spláchnu jednou, dvakrát a bílá bestie si i nadále plave v záchodě. Napřed jsem si myslel, že za to může špatné konstrukční řešení mé domácí bílé techniky koupené v akci stavebního hypermarketu, ale časem jsem zjistil, že asi v tom nejsem sám. Nicméně WC v edenském Tescu je můj rekord.  Ani po sedmém spláchnutí to toaleťák nevzdává, ale já jo.  Provinile se plížím pryč. K lávce vedoucí ke Slávii.  Jako viktorián to tam nemusím, ale mám si chuť zapálit. Nikotin mě vzpamatoval.  Toaleťák. Mobil !

Pospíchám zpátky. Z mísy se na mě šklebí nezničitelný papírenský produkt, ale telefon nikde.

„Co blázníte ? Kdo by zabíjel zajíčky, malé bezbranné zajíčky ? Uklidňuje zaječice potomstvo . Starý kreslený vtip, tuším od Renčína. Kam se odevzdávají nalezené telefony? Na informace! Jdu tam. Za pultíkem Titanic ženského pohlaví. Uniformu jí museli šít na objednávku, blikne mi hlavou. „ Prosím vás , nepřinesl Vám sem někdo telefon ? Zapomněl jsem si ho na WC.„. „ Puáne, takoje nam tády něnosjat“ snaživě sděluje Titanic. „I patom emu skazala , eščo raz i pizdec,“plynule přechází k diskuzi s kolegyní. I Tesco Stores CZ nemá lidi.

Vzpomínám si , předloni,  v Itálii na lyžích. Uprostřed sjezdovky si přítelkyně všimla ve sněhu pohozeného mobilu s logem ohryzaného jablka. Zastavujeme se, koukáme, okolo nikde nikdo. Co s ním? Nakonec se rozhodujeme , dole u lanovky mají kiosek horští carabineri, zavezeme to tam, ať si to řeší. Nestíháme s nálezem dojet k policajtům, když ten zvoní. Diskuze je jednoduchá , majitelka je češka, domlouváme si schůzku u jedné z horských restaurací a za pár minut je mobil u majitelky.

„ To je ono! „ napadlo mě. Ale od koho si zavolat, kolem spousta lidí přilepených k displejům, je mi hloupé je vyrušovat, a ptát se cizích „ Půjčte mi telefon“ no taky nic moc. Jdu do kavárny a vysvětluji situaci servírce. „Jo jasně“ a vytáčí mé číslo. A je jasno. „Volané číslo není dostupné. Opakujte volání později „ Dávám si kafe a řeším co dál. Za dvacet minut se má objevit přítelkyně. A…„ Zavoláme si „. Ale jak ? Platím.

„ Jedno latté, 65 korun“. „Sedmdesát!, říkám statečně ( a myslím si , ty vogo,  za cenu  třech točených gábin 0,5 l v vidlákovské putyce 0,3 litru kafe s mlíkem v matičce všech měst, holt Praha je Praha,  a mimochodem Česko je Česko. Na Mallorce v La Palmě na letišti je v Costa Café kafe levnější, než to samé kafe v Costa Café v Plzni ).

No nic, na řadě je empatie našeho vztahu. Co dělat když…. Typuji si nejpravděpodobnější vchod, koukám jak termokamera a odhaduji pravděpodobný čas příchodu. Čas T- nic, T +10 – nic, T + 20 nic. Problém je, že klíčky i auto mám u sebe já. A přítelkyni vracející se domů hromadnou dopravou po komunikační chybě,  jsem už zažil. Radši budit medvědici se čtyřmi mláďaty v lednu. T+45, úspěch!

„Ty máš něco s telefonem? Volala jsem ti  třikrát ! Jo je mi ukradený.“ vrčím s úlevou.

Myslím, že patřím mezi mobilní veterány. První gsm nokii jsem měl už na podzim 1996. Na jaře dalšího roku  mi ji pak ukradli, v Moskvě na letišti. „ To víte, to jsou feťáci. Na to nemáme lidi. A protokol? To vám uletí letadlo.“ Běž do…le, ty ….le . Šklebili se na mě leťištní milicionáři. A byl jsem fakt naštvaný , má první tlačítková nokie stála okolo 10,000 Kč, což byl v té době zhruba průměrný měsíční plat. A moskevské fetky za něj měli jistě víc jak jednu dávku.

V dalších letech mi pak mobily padaly, topily se,  můj první a poslední Siemens, jsem koncem devadesátých, dokonce úmyslně roztřískal o stěnu, ( tlačítka přijmout a vymazat měl přesně opačně,  než nokie na které jsem byl do té doby zvyklý), ale ani jeden mi nikdo už neukradl. Až doteď.

Můj druhý ukradený telefon byl Xiaomi Redmi něco, rok starý,  v pořizovací ceně něco přes tři tisíce Kč.  A jestli v devadesátých v Moskvě za moji první nokii dostaly místní fetky sumu na týdenní dávku pro celou partu, to šťastný nálezce mého posledního telefonu si může dovolit za částku utrženou za jeho prodej,  konzumní rozkoše tak za 1000 korun max..

A tak přemýšlím , kdo to byl. Možná skutečně feťák, který měl svůj šťastný den a získal prostředky na svoji denní dávku perníku. Ale vzhledem k místu a časovému intervalu , nemyslím, že je to pravděpodobné. Spíš bych to typoval na jiné unikum. Čecháček. A čecháček moderní, který ví, že musí okamžitě pro jistotu vyhodit simku, syn čecháčků minulých, kvůli kterým se v devadesátých vyvěšovaly v rakouských a německých obchodech cedule „Češi nekraďte v našem obchodě „ , a kvůli kterým se zabezpečuje veřejný majetek.

Čecháček, který v diskuzích na internetu, si stěžuje na věci placené z jeho daní, aniž by nějaké daně platil, čecháček který bere nepřivařenou, nepřipoutanou řetězem či jinak nezabezpečenou věc jako něco jemu darovaný majetek, čecháček , který nikdy neupozorní prodavače, že se spletl v jeho prospěch a vždy se bude soudit pokud z toho může něco vydojit. Čecháček, který miluje pravidla a pořádek, protože pro něj osobně neplatí (když to udělá tak aby ho nikdo neviděl )

No je to jenom teorie, a mě se ulevilo :-). Nicméně přeji šťastnému nálezci radost z jeho nálezu. A taky mu přeji ať se k němu ostatní zachovají stejně jako on ke mně.

No, ale když si uvědomím, jak by to u nás vypadalo, kdyby se mé přání splnilo, tak poslední radši ne. To ať si na mě radši dá těch vydělaných 13 kafí ( v Costa Café 10 ).  A blahopřeji k inspirujícímu šťastnému nálezu mého telefonu.

Autor: Václav Dlouhý | čtvrtek 4.10.2018 19:02 | karma článku: 14,16 | přečteno: 631x
  • Další články autora

Václav Dlouhý

Spravedlnost made in Putin

Dnes byl v Moskvě odsouzen opoziční politik Alexej Navalný na 2 roky a 8 měsíců vězení nepodmíněně. Nezájem Ruska o světové mínění je samozřejmost, ale Kreml odsouzením demonstruje i nezájem o vlastní zákony.

2.2.2021 v 18:58 | Karma: 24,55 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Šaškárna Navalného nebo Zemana ?

Naše hradní ztělesnění všeho moudra po delší době opět promluvilo a hodilo mezi spodních deset milionů zase pár intelektuálních perel. Mne osobně zaujaly jeho perly o Navalném.

1.2.2021 v 8:25 | Karma: 28,64 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Kam ještě klesne Kreml ?

Několikrát jsem chtěl v poslední dny napsat blog na téma další kremelské zvrhlosti, ale než jsem se k tomu dostal, tak režim vyrukoval s další a další. Teď ale klesl opravdu na dno. Pro boj s opozicí zneužívá i děti.

21.1.2021 v 21:21 | Karma: 21,64 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Svérázy Putinovy diktatury

Dnešní odpoledne jsem spolu s dalším milionem diváků sledoval stream o návratu Alexeje Navalného do Moskvy. Návrat nuly, jak ho označují místních kremlotrolové, byl docela dramatický a odhalil ubohost současného Putinova režimu.

17.1.2021 v 21:09 | Karma: 28,93 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Návrat ztraceného Navalného.

Tento týden ruský politik oznámil, že ukončuje svoji rekonvalescenci v Německu a v neděli 17.1. se vrací do Moskvy. Leteckou linkou Berlín-Moskva ruské společností s výmluvným názvem Poběda ( Vítězství).

14.1.2021 v 17:26 | Karma: 19,21 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vymítání Putina z Kremlu.

Jsou různé způsoby jak se národy zbavují diktátorů. Nejběžnějšími způsoby jsou revoluce, převraty, či atentáty. Jeden sibiřský šaman na to jde ale jinak, rozhodl se Putina vymítat.

12.1.2021 v 20:14 | Karma: 18,68 | Přečteno: 367x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Putin a spol. , otravy s ručením omezeným

Kauza otravy látkou novičok ruského opozičního politika Alexeje Navalného se v současné době odsunula mimo zájem našich médií, což je možná škoda, protože v Rusku díky jejímu poslednímu vývoji, zájem o ni naopak silně narůstá.

9.1.2021 v 6:33 | Karma: 21,86 | Přečteno: 614x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

FSB: Zabíjet a čistit

Kauzu otravy Navalného sleduji dlouhodobě a její poslední vývoj momentálně rezonuje Ruskem, bez ohledu na vánoční atmosféru. A tak pro ty, co dnešek nestráví jen přípravou štědrovečerní večeře, trocha současné ruské reality.

24.12.2020 v 6:47 | Karma: 24,23 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Prééémium

Tak tu máme Idnes v akci. Prémium na kvartál za korunu. Všichni sedíte doma v karanténě, nudíte se, a tak chceme svým čtenářům udělat dárek, a vůbec to není kvůli tomu, že to nikdo nečte.

10.4.2020 v 6:38 | Karma: 26,13 | Přečteno: 639x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vláda za tři, Babiš za pět.

Asi je předčasné hodnotit celkově, jsme jen v půlce „školního roku“. Takže se jedná jen o předběžné známky a mnozí se mnou určitě souhlasit nebudou. Ale za mě za tři, tj. dobrý. Kromě propadajícího premianta.

25.3.2020 v 9:34 | Karma: 24,47 | Přečteno: 667x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Yntelygent

Jako prakticky každému i mně koronavirus komplikuje plány. Už týden sedím doma a počítám. Jestli to bude trvat ještě měsíc, a to asi bude, příjdou problémy s penězi. Napadá mě řešení. Ne úplně dokonalé, ale přece. Brigáda.

20.3.2020 v 19:03 | Karma: 14,77 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Zajímavá čísla

Na Seznamu se dnes objevila zpráva, že počet úmrtí na koronavirus v Evropě již přesáhl počet úmrtí v Azii. A tak mne napadá: proč asi ? A hlavně: můžeme z toho něco vyvodit ?

19.3.2020 v 8:24 | Karma: 13,06 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Antichvilkaři

Tak nám Milion chvilek oznámil další demonstraci. Na prvního března, tentokrát proti Křečkovi. A společnost to jako obvykle rozdělilo.

14.2.2020 v 9:29 | Karma: 38,46 | Přečteno: 7736x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Prezident je mrtvý, ať žije předseda.

Osobně si myslím, že nejvhodnější pozice pro Putina je místo na lavici obžalovaných u Haagského tribunálu. Přesto jsem se nemohl ubránit určitému zvrácenému obdivu k jeho poslední domácí politické manipulaci.

18.1.2020 v 9:29 | Karma: 22,13 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Malý velký nok

Pan doktor Vyvadil podal trestní oznámení na starostu Řeporyjí Pavla Novotného za jeho vystoupení v ruské televizi. A mne napadlo, co je pan Vyvadil zač? Tedy myslím charakterově.

15.1.2020 v 20:47 | Karma: 36,69 | Přečteno: 2573x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Rusofob kam se podíváš.

Rusofobie je důležitý prvek současné ruské propagandy. Něco jako podlý imperialista pro komunisty. Umožňuje vzbuzovat u jednodušších spoluobčanů pocit života v obklíčení zavilými nepřáteli.

12.1.2020 v 9:07 | Karma: 43,29 | Přečteno: 9646x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

War is over .

Současný konflikt mezi USA a Iránem spěje ke konci, přesněji řečeno k příměří. Tragédie letu Teherán-Kijev byla jeho smutnou tečkou. Jaké jsou tedy varianty příčin katastrofy a co z nich plyne ?

10.1.2020 v 7:18 | Karma: 17,40 | Přečteno: 473x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Babylóne táhni pryč !

Ve svých příspěvcích na téma ruský rock, se většinou věnuji mladším kapelám, které zpravidla současný Putinův režim nemusí. Teď se k nim ale i přidaly legendy osmdesátých. A mají podporu. Být putinovým sociologem, tak se zamyslím.

8.1.2020 v 20:16 | Karma: 13,14 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Václav Dlouhý

Solejmání – dobře mu tak

Přiznám se, že arabskou politiku moc nesledují. Orientální machiavelismus všichni spolu proti všem je na mě moc únavný. Zabili nějakého generála, no a co? Než jsem pochopil , co to bylo zač. A zjistil jsem to z ruské televize.

6.1.2020 v 19:25 | Karma: 35,15 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Vpřed do minulosti aneb Vítězošílenství 2020

Začátkem roku asi mnohé napadne.“A co nás letos čeká ?“ Taky by mě to zajímalo. Ale jsou tací, kteří už v tom mají jasno. Jako třeba V.V.Putin. Největší událost roku 2020 bude podle něj návrat do roku 1945. A Zeman bude přitom.

3.1.2020 v 17:30 | Karma: 16,99 | Přečteno: 357x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Věčný hledač čehokoliv. P.S. kašlu na interpunkci :-)

Seznam rubrik