Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj pobyt ve Tmě

Terapie tmou. Týden v absolutní tmě a tichu Vám neuvěřitelně dobije baterky. Vyjdete jako nový člověk plný energie. Kdo by to nechtěl.            

Má to ale jednu vadu na kráse. Když navštívíte weby nabízející  terapii tmou , budete nalákáni popisem  neskutečné efektivity terapie ,  abyste nakonec zjistili, že si můžete objednat Tmu  nejdříve tak v polovině srpna. Do té doby mají plno. Což, mimochodem,  asi hodně vypovídá o duševní pohodě našeho národa.

Poprvé v životě jsem byl vděčný,  jindy trapné kontextové reklamě Google,  která mi nabídla nově otevřené centrum terapie tmou nedaleko Nymburka s okamžitě volnými termíny.  „ Zvaž to, jsi tak rozhozený, že to možná nezvládneš“ radila mi přítelkyně. Protože mně zná líp než já sám, zvolil jsem nakonec kompromis ve formě čtyřdenního pobytu.  A tak jsem v sobotu vyrazil.

Po krátkém uvítání v čajovně se  vybaluji , vypínám lampičku a začíná Tma. Je měkká, hebká , uklidňující.  Prostě tma, a nic jiného není , jen já,  se svými pocity myšlenkami, jinak nic.  Absolutní klid.  Zkouším meditovat.  Ležím na karimatce a přehrávám si svou oblíbenou – návštěvu  lámy budhistického kláštera, jinak také meditaci do podvědomí.  Jde mi to fantasticky, končetiny jsou uvolněné a opravdu vnímám teplo, které jimi prochází.  Nebetyčný rozdíl proti prostředí panelákové ložnice na rušné křižovatce.  Zrovna se chystám opustit své fyzické tělo a procházet se po rozkvetlé  louce v podhůří Himalájí, když někdo klepe. Jídlo.  Musím říct, že  veganské jídlo má svoji logiku. Zkuste sníst vepřo knedlo zelo  lžící,  na kolenou , a v absolutní tmě.  Kuskus ala čína je výborný a pak zkouším znova meditovat. Smůla, v pravém koleni mi něco škube a nedaří se mi soustředit. Vzdávám meditaci a jdu si lehnout.

Mám chronickou nespavost.  Dokonce jsem si ji kdysi vizualizoval. Je to gumově lesklá černá ještěrka, která je přisátá na mém temeni. Nutí mně ve tři ráno pokuřovat na balkóně,  a ve čtyři bezmyšlenkovitě čučet na bednu. Krysa zasr…ná.  Ale ve Tmě je zmatená. Mám otevřené oči – tma. Zavírám oči - zase tma. Ještěrka neví k čemu mě má nutit.  V pravidelných cyklech usínám, budím se , usínám.

Místnost není dokonale  zvukotěsná, ale mně to nevadí. Slabé zvuky vzdálené dopravy mi umožňují odhadnout, že je asi den -neděle.  Dojídám kuskus. Tma už není něco mystického, ale prostě jen tma. Někdy i otravná. Například  dát po tmě zubní pastu na kartáček je ,alespoň pro mě, docela umění.  Nakonec si mažu pastu prstem přímo na zuby. Přesto se mi daří zážitek, který Andrew Urbiš, velký propagátor terapie tmou, zažil až devadesátý den pobytu ve tmě. Za mým levým ramenem svítí bílé světlo, a je tak intenzivní, že na imaginární zdi přede mnou mohu dělat rukama obrázky.

Ještěrka nespavosti je sice zblblá, ale přichází další démon – cigareta. Pomlaskávám a na patře si představuji pachuť nikotinu. Snažím se ovládnout a myslet na vyšší hodnoty, ale končím u cigarety s pivem.  Přicházejí Průvodci s jídlem na další den. Svěřuji se se svým kuřáckým problémem. Jsou rozpačití a ani se jim nedivím, jiná rada, než to překonat , totiž neexistuje.

Halušky s uzeným tofu jsou výborné, ale já se znova nořím do problému cigaret. Snažím se ho zaspat. Jakž takž se mi to daří.  Cigaretu!.  Porušuji pravidla a koukám na mobil. 4:49 ráno. Cigaretu!.  Ležím a koukám do tmy. Studené a nudné. V pondělí  7.35 to vzdávám a pobyt končím.

Co k tomu dodat. Přesto, že jsem ve tmě  vydržel jen asi 36 hodin, byl to hluboký zážitek a rozhodně ho doporučuji. Jen prosím zvažte dva faktory. Jestli se v životě nudíte, počítejte s tím, že ve tmě se ta nuda ještě zintenzivní.  Stejně tak pokud si vlečete životem nějaké nevyřešené závislosti nebo démony tak počítejte s tím, že se ty svině  ve tmě , stejně jako vy,  taky zrelaxují,  a budou ještě otravnější. Ale pokud chcete něco ve svém životě skutečně změnit,  a jste na to opravdu připraveni ,pak je to cesta.

Autor: Václav Dlouhý | středa 16.3.2016 0:41 | karma článku: 18,58 | přečteno: 752x
  • Další články autora

Václav Dlouhý

Spravedlnost made in Putin

Dnes byl v Moskvě odsouzen opoziční politik Alexej Navalný na 2 roky a 8 měsíců vězení nepodmíněně. Nezájem Ruska o světové mínění je samozřejmost, ale Kreml odsouzením demonstruje i nezájem o vlastní zákony.

2.2.2021 v 18:58 | Karma: 24,55 | Přečteno: 521x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Šaškárna Navalného nebo Zemana ?

Naše hradní ztělesnění všeho moudra po delší době opět promluvilo a hodilo mezi spodních deset milionů zase pár intelektuálních perel. Mne osobně zaujaly jeho perly o Navalném.

1.2.2021 v 8:25 | Karma: 28,64 | Přečteno: 851x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Kam ještě klesne Kreml ?

Několikrát jsem chtěl v poslední dny napsat blog na téma další kremelské zvrhlosti, ale než jsem se k tomu dostal, tak režim vyrukoval s další a další. Teď ale klesl opravdu na dno. Pro boj s opozicí zneužívá i děti.

21.1.2021 v 21:21 | Karma: 21,64 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Svérázy Putinovy diktatury

Dnešní odpoledne jsem spolu s dalším milionem diváků sledoval stream o návratu Alexeje Navalného do Moskvy. Návrat nuly, jak ho označují místních kremlotrolové, byl docela dramatický a odhalil ubohost současného Putinova režimu.

17.1.2021 v 21:09 | Karma: 28,93 | Přečteno: 719x | Diskuse| Společnost

Václav Dlouhý

Návrat ztraceného Navalného.

Tento týden ruský politik oznámil, že ukončuje svoji rekonvalescenci v Německu a v neděli 17.1. se vrací do Moskvy. Leteckou linkou Berlín-Moskva ruské společností s výmluvným názvem Poběda ( Vítězství).

14.1.2021 v 17:26 | Karma: 19,21 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Věčný hledač čehokoliv. P.S. kašlu na interpunkci :-)

Seznam rubrik